Isidora Vlasak je rođena u Beogradu 1981. godine. Završila je studije francuskog jezika i književnosti, i u svetovnom životu radi kao prevodilac za brojne ugledne domaće institucije i međunarodne organizacije. Svet japanske animacije otkrila je zahvaljujući seriji „Berserk“, za koju često podvlači da joj je pomerila perspektivu kada je reč o tome šta se može očekivati od industrije zabave. „Berserk“ ju je toliko zaintrigirao da se počela baviti i izučavanjem japanske animacije kao medija između industrije i umetničke forme, a teoretska mrsomuđenja odvela su je u Sakurabanu, gde je karijeru počela kao gostujući predavač na animanga vikendima, dok 2008. nije stupila na položaj potpredsednice društva. Kao svoj omiljeni anime ističe „Legend of the Galactic Heroes“ – serijal poznat i kao „najbolje išta ikad“. Pored toga, slaba je na eksperimentalno animiranu epiku kao što je „Gankutsuou“, čemernu distopiju kakav je „Texhnolyze“, i životne priče koje se gledaju uz kutiju papirnih maramica na dohvat ruke poput „Nane“. Svojim najvećim fanovskim dostignućem smatra to što je u Parizu imala priliku da se uživo susretne sa Šinićirom Vatanabeom. Od kvalitetnog animea očekuje dosledan osećaj za stil, snažnu karakternu dramu, zaplet koji ne vređa inteligenciju, i hrabrost da se radnja odvede u neočekivanom pravcu koji ne udovoljava uvek željama gledalaca. Mršti se na fanservice gde mu mesto nije, repetitivan i neduhovit humor, i neoriginalne, po žanrovskom receptu pravljene serije koje samo recikliraju ideje uspešnijih prethodnika, i koje su trenutno preplavile anime industriju iznevši je na loš glas. U svoja grešna zadovoljstva ubraja samurajske tabačine i melodrame o dubokim i strasnim muškim prijateljstvima.
Nenad "sCARfiNGer" Grujić je rođen u Aranđelovcu, 1982. godine. Po vokaciji je profesor razredne nastave. Prvi kontakt sa animeom imao je još u najranijem detinjstvu, preko serija koje su RTB, a naročito pokojni 3K, emitovali osamdesetih. Tek u srednjoj školi dolazi u kontakt sa zrelijim anime ostvarenjima poput "Akira"-e, "Hokuto no Ken", "Mononoke-Hime" i drugih. Dolaskom na fakultet počinje da se ozbiljno zanima za anime kao formu umetnosti i par godina kasnije, 2005. godine rešava da doprinese domaćoj anime zajednici kao pisac recenzija. Četiri godine kasnije započinje sa radom u oblasi audio vizuelne montaže i pod imenom Pičvajz Pikčers izbacuje seriju AMV 8, učestvuje u izradi najprestižnijeg međunarodnog AMV projekta, AMV Hell i, konačno, započinje rad na Anime Lektiri.
Kao svoj omiljeni anime obično navodi "Paranoia Agent" od Satoshi Kona. Voli kada je anime socijalno relevantan i kad na svoj osoben način ipak odražava čovekovo biće i društvenu stvarnost. I pored toga, budući veliki ljubitelj borilačkih veština, rado gleda serije poput "Grappler Baki" i "Air Master" kojima oprašta mane radi zabave koju mu pružaju. Od animea očekuje da tera na razmišljanje, da bude nepredvidljiv, inteligentan i logičan, sa likovima čije motive za delovanje možemo da razumemo. Ne voli animee koji se hrane telesnim tečnostima otakua, fanservis u bilo kom obliku i generalno bilo koji vid eskapizma preko animea, ma koliko je to umešno i inteligentno urađeno.
Kao svoj omiljeni anime obično navodi "Paranoia Agent" od Satoshi Kona. Voli kada je anime socijalno relevantan i kad na svoj osoben način ipak odražava čovekovo biće i društvenu stvarnost. I pored toga, budući veliki ljubitelj borilačkih veština, rado gleda serije poput "Grappler Baki" i "Air Master" kojima oprašta mane radi zabave koju mu pružaju. Od animea očekuje da tera na razmišljanje, da bude nepredvidljiv, inteligentan i logičan, sa likovima čije motive za delovanje možemo da razumemo. Ne voli animee koji se hrane telesnim tečnostima otakua, fanservis u bilo kom obliku i generalno bilo koji vid eskapizma preko animea, ma koliko je to umešno i inteligentno urađeno.
No comments:
Post a Comment